Vissersclub Neptunus - foto's 2019

De Neptunus kalender

U kan de foto's gebruiken als kalender op de achtergrond van uw computer.

Zaterdag 30 november, wrakvissen met Mijntje-Yvonne

Vanwege de wind van vrijdag met daarmee hoge golven die maar langzaam lager werden, werd beslist om een uurtje later uit te varen. Hierdoor hadden we mooi weer om uit te varen  Eerst was er een tas koffie voor iedereen. Nadat het aas aan boord was, konden we uitvaren. Er werden wat gulletjes gevangen, maar te weinig. Maar de steenbolk was dan weer wel massaal aanwezig. Dus iedereen had vis, alleen niet diegene die we het liefst hadden ... Tussendoor trakteerde Tonie ons een paar keer op frisdrank of een biertje. Ook had Tonie wat snacks voorzien.

Zaterdag 16 november, Mosseldag

We mochten 279 gasten ontvangen op onze mosseldag. Spijtig genoeg toch iets minder dan vorig jaar, maar iets meer dan in 2017.
Van vele gasten mochten we horen dat de mosselen heel lekker waren. Dat horen we graag, want dat wil zeggen dat de kans groot is, dat ze volgend jaar terugkomen.

We willen dan ook alle gasten, maar zeker ook iedereen die meegeholpen heeft, bedanken om van de mosseldag weer een succes te maken. BEDANKT !!

Foto's gemaakt tijdens een kalme periode

geen foto's

Zaterdag 9 november, kustvissen Breskens

We zouden met 26 vissers, verdeeld over 8 bootjes, gaan vissen van uit Breskens. Er wordt momenteel goed wijting gevangen. De voorafgaande weersvoorspellingen waren goed. We zouden dus gaan vissen. In de laatste nacht sloeg het weer echter om, de wind nam toe en draaide ook nog naar de ongunstige richting. We waren met de bus nog een 20-tal km van Breskens toen we het telefoontje kregen dat er toch niet gevist zou worden. Vooral de windrichting was problematisch. Met dezelfde windkracht maar uit het zuiden, zouden we zeker gevist hebben. Gezien de goede vangsten was het spijtig dat we niet konden gaan vissen, maar VEILIGHEID gaat steeds voor.
We zagen dat de boten uit Vlissingen (andere kant van de Schelde) wel konden gaan vissen. Enerzijds omdat ze iets groter zijn, maar anderzijds ook doordat de windrichting voor hen wel gunstig was.
Gelukkig komt het niet vaak voor dat we moeten terugkeren, maar zo af en toe ... maar het blijft vervelend

Zaterdag 12 oktober, ankervissen All-in Vlissingen

We gingen met 2 boten, de ZeeArend 1 en ZeeArend 2, van uit Vlissingen vissen. Het was de eerste keer dat we met beide boten gingen vissen met de All-in formule. In de sluis kregen we al een koffie met een koek. Na een klein uurtje varen waren we op de plaats waar we gingen vissen. De schar was weer van de partij, met regelmatig 2 of 3 scharren tegelijk. Iets voor de middag kwam er dan een tas tomatensoep met een broodje. In de loop van de namiddag volgde dan nog een broodje rookworst. Tussendoor werd ook nog een paar keren een biertje of frisdrank aangeboden. Dus zowel eten en drinken inbegrepen EN ook nog voldoende vis. Deze formule sloeg wel aan bij de aanwezige vissers, dus zeker voor herhaling vatbaar. Er werden ook nog 3 tongen en een haaitje gevangen. Voor de rest vooral schar en af en toe een (ondermaatse) wijting. Er werden dus toch al wat punten voor het clubkampioenschap uitgedeeld. Het enige minpuntje, het weer. Bijna de hele dag was er wat neerslag. Niet echt regenbuien, maar als je er een hele dag in staat wordt toch alles nat.

Zaterdag 5 oktober, clubfeest

Er waren 46 mensen aanwezig op ons clubfeest. We hopen volgend jaar toch weer wat meer mensen aanwezig zullen zijn. Eerst was er een warm- en koud buffet. Later in de avond volgde nog het dessert, een lekker stukje ijstaart met slagroom. Daarna volgde nog de trekking van onze tombola en de uitreiking van het clubkampioenschap

Geen foto's gemaakt

Zaterdag 31 augustus, kustvissen Breskens

We gingen met 4 bootjes (Discovery, Jordy, Yves en Jean-Henri) vissen van uit Breskens

Zaterdag 10 augustus, vis-rook-happening

De vis-rook-happening was weer een succes. We rookten 5 tonnen (240 kg) makreel en 1 ton (80 kg) paling. Makreel hadden we iets te veel en paling te weinig ... Het probleem is dat vele mensen ofwel te laat ofwel niet op voorhand bestellen en dan is het moeilijk in te schatten hoeveel paling je kan verkopen ... Vrijdag tijdens de voorbereiding kregen we veel regen over ons heen. Zaterdag bleef het droog, maar stond er veel wind waardoor het inpakpapier en alle papierwerk regelmatig ging vliegen. Maar uiteindelijk is toch alles goed gekomen. We hebben goed verkocht, dus dat is goed voor de kas. We hebben van verschillende klanten alweer te horen gekregen dat de paling en makreel ZEER LEKKER was, dus daar zijn we ook zeer tevreden mee. Tevreden klanten, tevreden met de verkoop, ... zo hebben we het graag.

Zaterdag 20 juli, makreelvissen met de Maatje Adriana

Na enkele maanden droogte en warm weer en goede vangsten op makreel de laatste tijd, was het onze beurt om op makreel te gaan vissen. Maar we hadden pech dat dit weekend er een regenfront over de noordzee trok. Kort na uitvaren kregen we een stortbeu over ons. Er stond ook wel wat wind, maar dat viel uiteindelijk toch wel mee. Het water kwam deze keer vooral van uit de lucht. Helaas heeft deze weersverandering ook een slechte invloed op de vangst en kunnen we de vangst niet anders dan slecht te noemen. En dat in een jaar waar de makreelvangst echt zeer goed is. Waarom moest deze weersverandering net op deze dag komen ??

Zondag 23 juni, barbecue

Het was perfect barbecueweer, net onder de 30°. Misschien was het iets te warm, zeker voor de mensen die het vlees moesten bakken. We hadden dit jaar 96 gasten. Voor zover we gehoord hebben, waren ze allemaal tevreden over het eten. Dus wat ons betreft was het een zeer geslaagde activiteit. Er was ook een opendeurdag in het asielcentrum in dezelfde straat en dat leverde wel wat parkeerproblemen op. Maar door het mooie weer kwamen ook vele mensen uit de buurt met de fiets, dus viel het parkeerprobleem uiteindelijk toch wel mee.

Zaterdag 15 juni, koninklijke onderscheiding voor ons bestuurslid Johan Wouters

Vandaag ontving ons bestuurslid Johan Wouters, een koninklijke onderscheiding uit handen van de burgemeester van Weert omwille van zijn jarenlange vrijwilligerswerk bij diverse verenigingen. Johan is, met deze onderscheiding, benoemt tot lid in de Orde van Oranje-Nassau

Verslag

Zaterdag 25 mei, Kustvissen Breskens

Na de afgelaste vistrip naar Breskens van april, hadden we een nieuwe datum geprikt om in Breskens te gaan vissen. Helaas waren al enkele boten die altijd voor ons varen (Discovery, Jeti, Yves) niet beschikbaar omdat ze andere boekingen hadden. We hadden toch nog 7 bootjes kunnen reserveren voor onze 22 vissers. We gingen vissen met Angel (4), Jean-Henri (1+schipper), Jordy (4+schipper), Liberty (4), M & M (2), Mango (3) en Marbella (4). Er werd goed vis gevangen, het was geen topdag, maar toch had iedereen een mooie portie vis. Er werd vooral wijting en schar gevangen, maar ook een aantal tongen. Als kers op de taart was er mooie zeebaars en een haai.

Zaterdag 30 maart, Wrakvissen met de Marion

Prachtig weer, geen wind, geen golven, af en toe het zonnetje ... wat wil je nog meer ? Gul ... spijtig genoeg zaten die ook niet bij IJmuiden, zelfs steenbolk zat er niet. We hoopten door iets noordelijkers te gaan, we misschien meer gul zouden vangen, maar dat bleek ijdele hoop te zijn.

Geen foto's gemaakt

Zaterdag 16 februari, Wrakvissen met de Maatje Adriana

Het is lang geleden dat we nog eens met 37 vissers waren op de Maatje Adriana. Het weer was goed. De wrakken waren er ook, want het is lang geleden dat we nog zo veel onderlijnen kwijtgespeeld zijn aan het wrak. Alleen de vis, waar was die ?? Niet enkel de gul was niet aanwezig, zelfs de steenbolk was er niet meer ... We hoorden dat op de kleine bootjes die op de wrakken gingen, ook zeer weinig gevangen werd. Helaas dus een vistrip om zeer snel te vergeten.

Zaterdag 26 januari, Algemene Vergadering

Op de Algemene Vergadering waren 36 vissers aanwezig. Onze voorzitter Otwin en kassier Bert voerden het woord en gaven meer uitleg bij het kasverslag en de vistrips die we dit jaar gaan doen. Zo werden er enkele nieuwigheden aangekondigd. We gaan nogmaals met de Marion van uit IJmuiden vissen, in de hoop dat er iets noordelijkers meer gul te vangen is. Ook gaan we met 2 kleine boten (elk 11 vissers) ankervissen van uit Vlissingen onder een all-in formule (bus, boot, aas, enkele hapjes en drankjes).