Vissersclub Neptunus - foto's 2018

De Neptunus kalender

U kan de foto's gebruiken als kalender op de achtergrond van uw computer.

Zaterdag 10 november, Mosseldag

We mochten 315 gasten ontvangen op onze mosseldag, toch een 40-tal meer dan vorig jaar.
Van vele gasten mochten we horen dat de mosselen heel lekker waren. Dat horen we graag, want dat wil zeggen dat de kans groot is, dat ze volgend jaar terugkomen.
Vanaf volgend jaar zal de mosseldag niet meer de 2de maar de 3de zaterdag van november doorgaan. Zo vermijden we het weekend van 11 november, want dan hebben toch vele mensen iets anders gepland.

Foto's gemaakt tijdens een kalme periode

We willen dan ook alle gasten, maar zeker ook iedereen die meegeholpen heeft, bedanken om van de mosseldag weer een succes te maken. BEDANKT !!

Zaterdag 3 november, kustvissen Breskens

Met 19 vissers gingen we van uit Breskens voor de kust vissen op wijting en schar. We vaarden met de bootjes Discovery, Jean-Henri, Jeti, Jumelle de Mer, Josja en Yves4. Sommige bootjes kozen om meer op wijting te vissen (minder schar maar grotere wijting) en andere bootjes gingen dan om meer scharren te vangen. Er werd zeer goed gevangen op alle bootjes en iedereen was dan ook zeer tevreden. Sommige bootjes moesten zelfs iets vroeger terugkeren omdat ze door hun aas zaten. Na terugkomst nog eerst een lekkerbek gaan eten in de Dukdalf. En dan was het wachten op de Jean-Henri. Waar bleef hij toch ? En toen zagen we dat de Jean-Henri binnengesleept werd door de reddingsboot van de KNRM omdat hij motorpech kreeg tijdens het binnenvaren op zo'n 1,5 km van de haven .. Al bij al een zeer geslaagde vistrip.

Foto's - met dank aan Frans, Patrick, Marc, Jacques, Steven, Jean, Antonio en Kristof voor de foto's

Zaterdag 20 oktober, wrakvissen met de Maatje Adriana

Met 28 vissers (waarvan er 4 uit Breskens kwamen) zijn we met goede moed vertrokken naar Neeltje Jans voor een vistip met de Maatje Adriana. De weersvoorspellingen zijn 1 à 2 beaufort met een golfhoogte van amper 20 cm. Dus wat het weer betreft, was het een prachtige dag. Alleen was onze vriend "de gul" op vakantie en waren het de neefjes "steenbolk" die massaal aanwezig waren. Het was een waar steenbolkenfestival ... maar eigenlijk hebben we liever gul. Misschien wordt het tijd dat we steenbolk wat beter leren appreciëren want het is absoluut geen slechte vis om te eten (zeker de grotere exemplaren). Op de dagtrip van de boot Neeltje Jans was de vangst vergelijkbaar. Zelfs op de 24-uurs trip van Neeltje Jans was de vangst, steenbolk, steenbolk en nog meer steenbolk , met sporadisch een gulletje of een pollak. Hopelijk is vriend "de gul" de volgende keer wel van de partij.

Foto's en filmpjes - met dank aan Bart en Frans voor de foto's

Zaterdag 6 oktober, clubfeest

Om 19 uur startte ons clubfeest. Na een korte verwelkoming van onze voorzitter, konden de 50 aanwezigen genieten van een uitgebreid warm en koud buffet. Het eten was weer zeer lekker. Alvorens aan het dessert te beginnen, was er eerst een optreden van Erik met de act "een verlegen huisvrouwke". Na het dessert was er weer een optreden van Erik met de act "Teike is altijd ziek". Daarna volgde nog de prijsuitreiking van ons clubkampioenschap en de trekking van onze jaarlijkse tombola. Om 2 uur werden de deuren gesloten.

Foto's
Video act "Een verlegen huisvrouwke"
Uitslag van de tombola

Zaterdag 18 augustus, vis-rook-happening aan de Meerpaal

Vrijdag 17 augustus : We hebben al vast 2 tonnen paling en 2 tonnen makreel gerookt. Voor zaterdag moeten we dus nog 3 tonnen makrelen roken. De palingen zien er goed uit en de makrelen hebben een mooi formaat.

Zaterdag 18 augustus. Bijna alle vis is verkocht. En als ik het zelf mag zeggen, zowel de makrelen als de palingen waren HEERLIJK. Je kan nergens anders zo'n goede gerookte vis kopen.

Foto's van de voorbereiding en het roken

Zaterdag 28 juli, makreelvissen met de Maatje Adriana

Reeds maanden is het (te) droog en bijna geen wind. EN dan komt de dag dat we op makreel gaan vissen. De weersvoorspelling was dat er in de namiddag wat wind zou opkomen en na 17 uur heel veel wind. We waren nog maar pas op de boot en het begon al te regen. (Reeds lange tijd hoopt men op regen, maar moet dat dan net nu ???). Niet iedereen was voorzien op slecht weer... Op de eerste stopplaats werden er een 5-tal zeebaarzen gevangen. Spijtig genoeg MOET zeebaars teruggezet worden. Jammer maar met boetes van € 1000 + € 50 per kg, kan je de vis maar beter terugzetten. Verder gevaren en regelmatig kwamen er nu makrelen boven en de makrelen hadden een mooi formaat. Voor de middag hadden we dus een mooie visserij. Na de middag kwam er wind opzetten en vaarden we dichter naar de kust in de hoop op kalmer zee om nog een tijdje te kunnen vissen. Helaas werden de golven steeds hoger en werd er beslist om maar onmiddellijk binnen te varen.

Zondag 1 juli, barbecue aan de Meerpaal

Het was perfect barbecueweer, rond 30°. Misschien was het iets te warm, zeker voor de mensen die het vlees moesten bakken. We hadden 98 gasten. Voor zover we gehoord hebben, waren ze allemaal tevreden over het eten. Dus wat ons betreft was het een zeer geslaagde activiteit.

Zaterdag 19 & zondag 20 mei, wrakvissen met Mijntje-Yvonne

Zaterdag 19 mei - De weerberichten voor zaterdag waren niet al te slecht. Zo'n 80 cm golfhoogte bij het Europlatform (4 beaufort Noord). 's Morgens kregen we in Stellendam een teleurstellend bericht dat er nog steeds 1,20 meter golven waren, samen met de Noordenwind een slechte combinatie. Alle 3 de catamaran's uit Stellendam waren volzet en klaar om naar de wrakken te gaan. Als eerste vaarde de Valkyrie uit. De Happy-Fisherman wachtte nog eventjes af. Een tijdje later vaarden ook wij uit. Na een tijdje kwam een telefoontje van de Valkyrie dat het niet te doen was om te gaan vissen en dat hij terugkeerde naar de haven. Het had voor ons dus ook geen zin en we keerden dan ook maar terug naar de haven. We hoorden dat de boot zondag nog vrij was. We hadden het aas, dus dachten we "Waarom dan niet zondag ?". Iets na 9 uur waren we al terug thuis.

Zondag 20 mei - Nieuwe poging. Deze keer met auto's naar Stellendam. De weersverwachting was een stuk beter. 's Morgens 1 beaufort. Tegen de avond zou de wind terug optrekken tot zo'n 4 beaufort, maar dan waren we al terug, dus geen probleem. We hadden mooi weer, niet te veel wind, niet te veel golven, zelfs rond de middag het zonnetje. Wat wil je nog meer, ah ja vis natuurlijk. Bij het eerste wrak begon het redelijk goed. Een paar gulletjes en enkele MEGA-steenbolken. Bij het tweede wrakje begon het ook goed. De vangst van gul werd steeds minder, maar de steenbolken bleven komen. Steeds verder weg, tot in Engels water. De Steenbolken werden groter, maaar de gul zat hier ook niet. Dan maar een heel stuk terug gevaren. Op het laatste wrak werden er nog een aantal mooie gullen gevangen.

geen foto's

Zaterdag 31 maart, wrakvissen met Maatje Adriana

Het was een mooie visdag. Niet te veel wind, niet te koud ... en iedereen wist wel een gulletje te vangen. De gulletjes worden ook wat groter zodat ze bijna allemaal ruimschoots voldeden aan de miniumummaat.We vingen 97 maatse gullen met 24 man, dus gemiddeld 4 stuks. De beste vissers van de dag was ons bestuurslid Piet, hij wist er 10 te vangen en ook nog een grote verspeeld boven water.
De aantallen nemen eindelijk weer iets toe en ze worden ook wat groter.  De afwezigen hadden ongelijk om niet mee te gaan

Onze kassier Lambert Rooyackers is overleden op woensdag 28 februari

Avondwake : dinsdag 6 maart om 19 uur in de kerk van Kleine Brogel
Begrafenis : woensdag 7 maart om 10.30 uur in de kerk van Kleine Brogel

Overlijdensbericht

Fotoalbum met foto's van Lambert

Zaterdag 17 februari, wrakvissen met Maatje

Het werd tijd dat we de nieuwe boot van Hoogerwerf eens zouden uittesten. Met 38 vissers gingen we wrakvissen met de Maatje. Een prachtige boot met een ruime kantine met zicht op het visdek. We hadden prachtig weer met bijna geen golven. Alleen daarom zou je al op zee willen zijn. Natuurlijk moesten er ook vissen aan boord komen. Er werden 122 maatse vissen gevangen. Helaas ook vele ondermaatse vissen die ondertussen terug in zee rondzwemmen.

Zaterdag 27 januari, Algemene Vergadering

Ons 30ste seizoen begonnen we met onze jaarlijkse Algemene Ledenvergadering. Er waren een 30-tal aanwezigen op de Algemene Vergadering. De leden kregen een uitgebreid verslag van 2017 en onze plannen voor 2018. Ook moest er een nieuw bestuur verkozen worden voor de komende 3 jaar. Het volledige bestuur stelde zich kandidaat om het werk verder te zetten. Aangezien er geen tegenkandidaten waren, is het bestuur bevestigd voor de volgende 3 jaren.