Vissersclub Neptunus - foto's 2016

geen foto's gemaakt

Zaterdag 17 december, wrakvissen met de Maatje Adriana

Het was prachtig weer. Weinig wind en bijgevolg ook zeer weinig golven. Ideaal visweer dus. Helaas was de gul (kabeljauw) niet op de afspraak. Steenbolk daarentegen was er wel overvloedig. Dus iedereen had wel vis, maar niet echt de vissoort die we wilden.

Zaterdag 26 november, wrakvissen met Mijntje-Yvonne

In het begin van de week zag het weerbericht er slecht uit, maar we kregen uiteindelijk toch goed weer. Vrijdag was het te slecht weer, zondag ging de wind ook weer toenemen, en de dag daartussen was het goed weer zodat we toch konden gaan vissen. We zijn zeer ver gevaren, tot in Engels water. Toen er van uit Engeland een waarschuwing kwam dat de wind over een 6-tal uren wind tot 8 beaufort zou toenemen, zijn we een stukje terug gevaren. Dus goed weer, maar de vangst is dan weer niet goed te noemen. Bij bijna elke drift zodra het aas op de grond kwam aanbeet. Helaas telkens weer de verkeerde vissoort. Steenbolk, steenbolk en nog eens steenbolk. Af en toe zat er dan wel een gulletje tussen. Dagkampioenen waren Johan Geboers en ikzelf met ieder 6 stuks (steenbolk niet meegeteld)

Zaterdag 12 november, mosseldag

Er waren 347 gasten aanwezig op onze mosseldag. Dit waren er iets minder als vorig jaar, maar waarschijnlijk zit het verlengd weekend er voor iets tussen en waren sommige gasten een weekendje weg. De dag is weer goed verlopen. Na zoveel jaren is de ploeg goed op elkaar ingespeeld zodat het zowel in de keuken als in de zaal zeer goed verloopt. Ook vele positieve commentaren gehoord.

Zaterdag 22 oktober, kustvissen Breskens

Toen we in Breskens aankwamen was het licht aan het regenen. Gelukkig stopte de regen toen we uitvaarden.
Een aantal bootjes gingen richting Cadzand waar er vooral wijting te vangen was en af en toe ook schar of tong. Zelfs een gulletje van 59 cm werd er gevangen.
Andere bootjes vaarden naar de overzijde, daar werd er meer schar gevangen maar minder wijting.
Iedereen was zeer tevreden over de vangst. Ook het weer is uiteindelijk zeer mooi geweest. Wat wil je nog meer ?

Zaterdag 1 oktober, clubfeest

Er waren 59 personen aanwezig op het clubfeest. Eerst was er het koud- en warm buffet, met als afsluiter nog een lekker dessert. Na het eten gingen we verder met de prijsuitreiking van ons clubkampioenschap, gevolgd door de trekking van onze jaarlijkse tombola. Na het officiële gedeelte mocht de disk-jockey het overnemen.

Zaterdag 13 augustus, Vis-Rook-Happening

De vis-rook-happening van zaterdag 13 augustus was een succes. We hadden 200 kg makreel en 85 kg paling gerookt en allemaal verkocht op deze dag. Dus zondag geen verkoop meer, want we zijn uitverkocht. Vele mensen hadden niet op voorhand besteld waardoor we op het laatste toch wat mensen moesten teleurstellen omdat de vis op was ... moraal van het verhaal, volgend jaar op voorhand bestellen.

Foto's   filmpje
Verslag van de havenfeesten en de lampionnentocht op Lommel-TV

Zaterdag 6 augustus, wrakvissen met de Mijntje-Yvonne

Donderdag waren er bij de schipper nog wat twijfels omtrent het weer. Maar dat was echt niet nodig want we hadden SUPER-weer. Niet al te hoge golven en het zonnetje erbij. Wat wil je nog meer ? Vis ! Voor sommigen was de visvangst goed (tot 14 stuks) maar anderen hadden een slechte vangst. "Vriend" steenbolk was weer massaal aanwezig waardoor je al beet had zodra je lood de bodem raakte. Hierdoor had de kabeljauw weinig kans om te bijten. Er werden uiteindelijk 54 maatse gullen gevangen. Maar nog veel meer ondermaatse gullen, deze hebben de kans gekregen om te groeien tegen volgend jaar. Er werden wel een aantal mooie kabeljauwen gevangen, waaronder eentje van 4,8 kg.

Donderdag 21 juli, makreelvissen met de Andromeda

We hebben een oude traditie terug opgerakeld, namelijk makreelvissen op de Nationale Feestdag. Het was mooi weer en de vangsten waren ook goed. Er werden 70 tot 100 makrelen per visser gevangen. Mooie visdag !

Helaas was het einde iets minder. Een visser kreeg problemen bij het binnenvaren van de haven en viel tot 2 maal flauw. De ambulance werd opgeroepen en tijdens het onderzoek van de arts kreeg hij opnieuw een aanval. Hierdoor kon de arts duidelijk het probleem vaststellen, namelijk een zeer lage hartslag. Jef werd overgebracht naar het ziekenhuis van Goes. Veel sterkte Jef.
donderdagavond was Jef al weer thuis. Oorzaak zou zijn uitputting en te weinig gegeten en gedronken ...

Zaterdag 9 juli, kustvissen op tong van uit Breskens

Met 4 bootjes (Discovery, Jeti, Jean-Henri en de Jordy) gingen we op tong vissen van uit de haven van Breskens. Er werden een aantal mooie tongen gevangen waaronder een exemplaar van 39 cm gevangen door Lambert.

Zaterdag 25 juni, wrakvissen met de Maatje Adriana

De afwezigen hadden weeral ongelijk. Terwijl men thuis last had van slecht weer met enorm veel regen, zaten wij op zee in het zonnetje en met bijna geen wind... Ook de visvangst was goed, we vingen gemiddeld 6 maatse gullen per visser en minstens evenveel ondermaatse gullen. Dat er zo veel ondermaatse gullen zitten, is misschien wel een goed teken voor de toekomst. Verder natuurlijk ook weer een massa steenbolk en ook vele grote horsmakrelen. Ook zijn er meerdere rode ponen en mul gevangen, deze vissen worden meer gevangen dan in het verleden. De zwaarste vis van de dag was voor Bob Tyszko met en gul van 4,500 kg

Zaterdag 4 juni, wrakvissen met de Mijntje-Yvonne

Op vraag van de schipper zijn we reeds om 5 uur uitgevaren. Daarom moesten we al om 2 uur vertrekken in Lommel. Om 4.30 uur waren we in Stellendam en niet veel later kwam Tonie aanvaren met de Mijntje-Yvonne. Eerst geprobeerd op een wrak op 25 mijl. In totaal denk ik dat we zo'n 10 tot 12 wrakken aangedaan hebben en zijn we uiteindelijk toch op meer dan 50 mijl terechtgekomen, net niet in Engels water. We vingen wel wat gullen, maar niet echt grote exemplaren. Ook de steenbolken waren weer massaal aanwezig. Er zijn verschillende soorten vis gevangen : gul (kabeljauw), steenbolk, rode poon, mul, makreel, horsmakreel en zelfs een schar.

Zondag 29 mei, barbecue

De weersverwachting was niet ideaal, maar het viel toch mee met de buien. Tijdens het klaarzetten een buitje, maar dit was net over toen de eerste gasten arriveerden. Tussendoor nog een zacht buitje. Het terras bij de Meerpaal is dit jaar volledig vernieuwd met onder andere een prachtige tent. Ook een tweede tent hadden we voor de zekerheid opgezet. Er waren dit jaar 89 gasten, wat iets minder is als vorig jaar maar dit jaar waren er verschillende andere gelijktijdige evenementen ... Al bij al een geslaagde namiddag met allemaal tevreden gasten en dat is toch het belangrijkste

Geen foto's gemaakt.

Zaterdag 9 april, wrakvissen met de Andromeda

Op het eerste wrak werd er een massa steenbolk gevangen. Ingooien en onmiddellijk beet. Maar je voelt onmiddellijk dat het 'maar' een steenbolk is. Wie het aandurft om dan nog eventjes te wachten loopt het risico om 2 of 3 steenbolken gelijktijdig op te halen. Na een tijdje naar een volgend wrak. Vanaf hier waren de steenbolken niet meer zo massaal aanwezig en kregen de gullen ook de kans om te bijten. Er kwam op elk wrak wel een gulletje omhoog maar de aantallen zijn nog niet wat ze moeten zijn. Onze chauffeur Jef bleek de beste visser te zijn met 3 stuks. Ikzelf bleef net plakken op 2 stuks, maar waarschijnlijk wel de grootste en zwaarste kabeljauw an dit seizoen. Jammer dat ik hem niet heb laten wegen, want hij was toch 74 cm lang ...

Zaterdag 26 maart, kustvissen kleine bootjes Breskens

De laatste maanden werd er van uit Breskens redelijk wat gul gevangen, dus het plan was om op gul te gaan vissen. De weersverwachting was niet al te goed, maar het zou geen probleem mogen geven. Om 6.30 uur vaarden wij uit richting de kust voor Knokke om daar wat gul te vangen. De weersvoorspelling was er echter naast en de wind waaide aanzienlijk harder dan voorzien. Hierdoor was het moeilijk om te vissen en hierdoor viel de visserij ook tegen. Er werden toch een paar gullen gevangen.

Zaterdag 23 januari, Algemene Vergadering

Er waren zo'n 45 leden aanwezig op onze Algemene Vergadering. De leden kregen een uitgebreid verslag van 2015 en onze plannen voor 2016.