Vissersclub Neptunus - foto's 2011

Mosseldag, zaterdag 12 november

We mochten maar liefst 451 gasten ontvangen op onze mosseldag, dat is maar een paar mensen minder als ons record-jaar 2010. Tot nu alleen maar goede kritieken gehoord over de mosselen. Over de andere gerechten gevarieerde reacties ...

Filmpje

Ankervissen, zaterdag 5 november

Ankervissen en onze vissersclub, zal het ooit goed komen ? Telkens wanneer wij gaan ankervissen valt het tegen. Al maanden is het goed ankervissen en dan doen wij het ook eens een keertje en dan is het plots gedaan met de visvangst ... Volgende keer dan toch maar weer wrakvissen..
Naast platvis en (vooral ondermaatse) wijtingen werd er ook een zandhaaitje gevangen. Bij de inworp knapte de onderlijn van Ad Roepen. De onderlijn werd even later terug opgevist door Patrick en aan die onderlijn zat een zandhaaitje
Foto   Filmpje

Geen foto's gemaakt
(fototoestel vergeten)

Wrakvissen, zaterdag 15 oktober

Na een lange tijd nog eens gaan wrakvissen. De verwachtingen waren niet al te best. Toch wist Gust Molemans 6 gullen te vangen. Ook mensen met 5,4 of 3 gullen, maar helaas ook een paar mensen zonder gullen. Op anker werd er goed gevangen, dus de kans is groot dat we de volgende keer gaan ankervissen. (beslissing 1 november)

Visroken, zaterdag 8 oktober

Gezien we te weinig makrelen hadden kon onze vis-rook-happening niet doorgaan. Als alternatief rookten we de weinige makrelen en palingen (enkel bestellingen) bij Mia en Harry Boonen. Het was super-gezellig bij Café-Visrokerij "Het Boontje".
Bij deze Mia en Harry bedankt dat we dit bij jullie konden doen en voor al het werk dat jullie er in gestoken hebben.

Clubfeest, zaterdag 1 oktober

Er waren zo'n 90 mensen aanwezig op ons clubfeest. Er was lekker eten, een komisch optreden en goede muziek ... en ja, ook veel drank. Tijdens het feest werden ook de prijzen van ons clubkampioenschap uitgereikt en werd de tombola getrokken.

Filmpjes van optredens van
- Polleke uit de ontwenningskliniek (stukje gemist tussen 2 delen) : deel 1 - deel 2
- Kloot-Hilde : deel 1 - deel 2

Forelvissen, zaterdag 17 september

Het was een mooie dag aan de forelvijver in Begijnendijk. Om 6.30 uur vertrokken we in Lommel. Omstreeks 7.30 uur waren we in Begijnendijk. Na het klaarmaken van het materiaal begonnen we om 8.00 uur met vissen. Om 11.45 uur was er een pauze van een half uur en kregen we soep met broodjes geserveerd. Na het eten gingen we verder met vissen tot 16.00 uur. We vingen 146 zalmforellen (de meesten met een gewicht rond 1 kg) met 25 vissers. Zoals afgesproken werden de forellen verdeeld zodat iedereen met 6 (een paar mensen met 5) zalmforellen naar huis kon gaan. Daarna volgde nog warm eten, namelijk soep, frieten met kotelet en nog een pudding als dessert.

Makreelvissen, zaterdag 13 augustus

Een slechte zomer, met als gevolg dat makreel (een zomervis) dit jaar niet echt aanwezig was. De makrelen zitten waarschijnlijk ergens waar het weer wat beter is. De vangsten waren dan ook zeer triestig. Het gevolg is dat we onvoldoende makrelen hebben voor onze vis-rook-happening. Deze aktiviteit zullen we dus dit jaar niet kunnen organiseren ... Jammer, en minder goed nieuws voor de clubkas, maar we overleven het wel. Volgend jaar proberen we het gewoon opnieuw.

Barbecue, zondag 7 augustus

Het weer is deze zomer echt triestig. Bijna alle dagen regen en fris. Maar toch wisten we er nog een goede dag uit te kiezen. Het bleef de hele dag droog en ook de temperatuur was was nog best aangenaam. Er waren 89 mensen op onze barbecue.

foto's volgen nog

Makreelvissen, zaterdag 2 juli

De visvangsten zitten niet mee dit jaar. In de verste verten geen meeuwen te zien. Ondanks alle inspanningen was de makreelvangst dan ook veel te mager. Hopelijk in augustus meer succes !!
We hebben nog vele makrelen nodig voor onze vis-rook-happening. Dus we kunnen nog een paar mensen gebruiken die de volgende keer voor de club gaan vissen.

Wrakvissen, zaterdag 14 mei

Na 6 jaar (en een nieuwe eigenaar) gingen we nog eens met de Marion van uit IJmuiden vissen. De Marion is een grote boot met een grote kantine en heeft nu zelfs een bar in de openlucht ... Helaas zijn de vangsten nog altijd niet te best. Hoewel er 1 visser was met 5 gullen en verschillende mensen met 3 gullen, toch waren er ook veel mensen die geen gul konden vangen. We visten in de buurt van een groot windmolenpark (ik schat dat er meer dan 100 windmolens stonden)

Wrakvissen, zaterdag 2 april

De vangstberichten zijn nog altijd slecht. Bijkomend nadeel, de bloei zit al in het water. De verwachtingen waren dan ook niet al te hoog. Toch waren er 4 mensen met 5 gullen (Everts Jean, Kaufman Marcel, Molemans Gust en Verschakelen Danny). Helaas ook een paar mensen zonder vis. Het gemiddelde was hetzelfde als de vorige vistrip. Dirk Stals wist de zwaarste vis van de dag te vangen 3,800 kg.
Hopelijk is de bloei uit het water tegen de volgende vistrip en kunnen we dan weer een verbetering van de visvangst krijgen.

Wrakvissen, zaterdag 5 maart

De vangstberichten zijn nog altijd slecht. De verwachtingen waren dan ook niet al te hoog. Toch wist Gerard Boonen en Nand Boes 5 gullen te vangen. Een paar mensen met 4 gullen, maar helaas ook een paar mensen zonder vis. Het gemiddelde was al weer beter dan de vorige vistrip ... dus het betert iets, maar nog lang niet goed genoeg. Gust Molemans wist de zwaarste vis van de dag te vangen 2,960 kg.

Wrakvissen, zaterdag 12 februari

Na vele vistrips die afgelast waren vanwege het slechte weer, zijn we eindelijk nog eens kunnen gaan wrakvissen. Iets voor 7 uur vertrokken we uit de haven van Stellendam. Rond half tien de eerste poging om wat te vangen. Helaas de vis was er niet. Dan maar een stuk verder gevaren maar weer niets. Nog een stukje verder gevaren en toen was er wel een beetje vis. Jos Vanduffel wist 4 gullen te vangen, een paar mensen met 3 en 2 stuks, maar helaas ook een aantal mensen zonder vis. De visvangst was dus zeker nog niet goed te noemen, maar daarom is het SPORTvissen. We blijven hopen op betere vangsten voor onze volgende vistrips ...

Zettersprijskamp, vrijdag 4 februari

Er waren 40 kaarters aanwezig op onze zettersprijskamp. Het werd een gezellige avond. De winnaar van dit jaar was Stan Bijloos, met op de 2de plaats Annette Lemmens, en op de 3de plaats Jos Vanduffel.

Algemene Vergadering, zaterdag 29 januari

De opkomst voor de Algemene Vergadering was iets minder als de voorbije jaren. Op de agenda stonden volgende punten : Voorstelling bestuur, evolutie aantal leden (ledenstop blijft voorlopig nog van kracht), kasverslag 2010, activiteiten 2010-2011, clubkampioenschap, inschrijvingen en betalingen, inspraak van de leden...

Foto's

Foto's van vistrips van onze leden
(niet door de vissersclub ingericht)

Haaivissen, maandag 15 augustus

Henny Coemans ving op 15/08 aan boord van The Pirate 2 een gladde haai van 90 cm - 2,800 Kg
Er werd gericht op Haai gevist. Ook veel schar gevangen

Wrakvissen, zondag 26 juni

Patrick Molemans, Gust Molemans, Piet Van Ansem, Nand Boes en Jos Geens.
Na de goede vangst van 7 juni gingen we opnieuw met de Nautilus uit Stellendam wrakvissen. En de visvangst was weer goed.

Wrakvissen, dinsdag 7 juni

De geruchten gingen dat er terug goed gevangen werd op de verre wrakken. Daarom gingen Patrick Molemans, Gust Molemans en Piet Van Ansem het eens proberen met de Nautilus uit Stellendam. En inderdaad, we vingen weer goed als vanouds. We hebben de ganse dag op hetzelfde wrak gevist op zo'n 50 mijl. In de namiddag kregen we het gezelschap van de Marie-Louise uit Neeltje Jans en zagen dat daar ook enkele van onze clubleden aan het vissen waren, namelijk Jos Sevens en Guido Kauffman.